تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی بازار اونس طلا “گزارش سایت کیتکو”، از هفته آینده Kitco GOLD Reprot

 

 براساس نظر سنجی سایت کیتکو (Kitco  Reprot)، سرمایه گذاران خرد و حرفه ای بازار، انتظار افزایش قیمت های طلا در هفته پیش رو را دارند. نگرانی از وضعیت روند اقتصاد جهانی نیز بر بازار های مالی سایه افکنده که در نتیجه آن تقاضا برای دارایی های حافظ ارزشی مثل طلا هم افزایش یافته است.

قرارداد های آتی طلای تحویل ماه آوریل بورس کالای نیویورک (COMEX)، با ثبت 1118.4 دلار برای دومین هفته متوالی در محدوده مثبت بسته شدند.
این دومین هفته متوالی است که شاهد پیش بینی 81 درصدی برای افزایش قیمت طلا در بین سرمایه گذاران خرد بازار هستیم. در ارزیابی این هفته کیتکو از سرمایه گذاران خرد بازار، 994 نفر در ارزیابی شرکت کردند که 810 نفر یا 81 درصد انتظار روند صعودی را دارند. در همین حال، 112 نفر یا 11 درصد پیش بینی روند نزولی را دارند و 72 نفر یا 7 درصد هم انتظار حرکات خنثی و بی روند بازار طلا را دارند.
تمایلات و انتظارات در میان حرفه ای های بازار هم نشانگر خوش بینی بود. با این حال تعداد طرفداران روند صعودی نسبت به سرمایه گذاران خرد بازار و همچنین نسبت به ارزیابی هفته گذشته کاهش یافته است. با بیش از 34 فعال حرفه ای بازار طلا مکاتبه شد، که 17 نفر پاسخ دادند. از این بین، 10 نفر یا 58 درصد انتظار گران شدن طلا را دارند، چهار نفر یا 24 درصد انتظار کاهش قیمت طلا و سه نفر یا 18 درصد، روند خنثی را برای طلا انتظار دارند؛ فعالین حرفه ای بازار سرمایه، شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران آتی و تحلیلگران تکنیکال بازار می شود.
جرج گرو (George Gero)، استراتژیست ارشد بازار فلزات گران بها، گفت که نسبت به افزایش قیمت های طلا خوش بین است، چونکه این فلز گران بها، با وجود دلار قوی و تورم پایین، همچنان با قدرت به کار خود ادامه می دهند ، وی همچنین افزود که انتظار داشت همزمان با تعدیل انتظارات سرمایه گذاران در رابطه با افزایش بعدی نرخ های بهره فدرال رزرو، در کوتاه مدت شاهد رالی صعودی باشد.
با این حال، باوجود چشم انداز مثبت برای طلا، برخی از تحلیلگران نسیت به باقی ماندن مومنتوم مثبت بازار شک و تردید دارند.
دارین نیوسام (Darin Newsom)، یکی از تحلیل گران ارشد بازار گفت : ” من هم نسبت به افزایش قیمت های طلا در هفته پیش رو خوش بین هستم، اما برای اینکه قیمت ها رشد کنند باید شواهدی در بازار دیده شود که از مومنتوم فعلی حمایت کند. طلا در حال ساختن سیگنال های صعوی تکنیکال بلند مدت است، اما برای اینکه طلا بتواند اوج قیمتی جدیدی را تشکیل دهد، بایستی دلار آمریکا تضعیف شود.” به نظر این تحلیلگر بازار، برای اینکه طلا بتواند روند صعودی بلند مدتی تشکیل دهد، حداقل باید تا اوج قیمتی ماه اکتبر در 1191.70 دلار برسد.
تحلیلگران دیگر، پیش بینی می کنند که به دلیل کاهش نوسانات بازار، تقاضا برای دارایی های حافظ ارزشی مانند طلا هم کاهش یابد و شاهد یک بازگشت تکنیکال در بازار باشیم. کن موریسن (Ken Morrison)، یکی از تحلیلگرانی است که انتظار اُفت بازار طلا را دارد، وی گفت: ” با به تعادل رسیدن بازار های سهام و نفت خام و همچنین تقویت دوباره دلار آمریکا، انتظار می رود که طلا هم به 1100 دلار یا پایین تر از آن برسد.”

دیدگاه سرمایه گذاران خرد طلا- 11 بهمن

دیدگاه سرمایه گذاران خرد بازار طلا

.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد طلا- 11بهمن

دیدگاه فعالین حرفه ای بازار طلا