تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی آنلاین سایت کیتکو از 21 تا 25 دی KITCO GOLD Report

  



با وجود اُفت کوچک قیمت های طلا در روز جمعه، که به خاطر گزارش قوی اشتغال بخش غیر کشاورزی آمریکا (NFP) بود، طلا هفته اول سال 2016 را با قدرت آغاز کرد. بر اساس ارزیابی آنلاین سایت کیتکو (kitco News)، هم سرمایه گذاران خُرد و هم فعالین حرفه ای بازار، انتظار ادامه روند صعودی را در کوتاه مدت دارند.
قرار داد های آتی طلای ماه فوریه در بازار کالای بورس نیویورک (COMEX)، هفته را تقریبا با مثبت چهار درصد رشد به پایان رساند، که بهترین عملکرد هفتگی طلا از اوایل ماه آگوست است.
انتظارات سرمایه گذاران در انتهای سال 2015 نسبتا پایین بود، و انتظار رشد چندانی از طلا نداشتند، اما به نظر می رسد که این انتظارات در حال تغییر است، و حالا سرمایه گذاران به بازار این فلز گران بها به دیده مثبت می نگرند. این هفته، 464 نفر در ارزیابی آنلاین کیتکو شرکت کردند. از این بین، 304 نفر یا 66 درصد انتظار رشد قیمت های طلا در هفته پیش رو را دارند، 117 نفر یا 25 درصد، روند نزولی را پیش بینی می کنند و 43 نفر یا 9 درصد معتقد به حرکات خنثی و بدون روند بازار هستند.
هر چند فعالین حرفه ای بازار به اندازه سرمایه گذارن خُرد نسبت به بازار خوش بین نیستند، اما اکثریت روند صعودی را برای بازار پیش بینی می کنند. با بیش از 34 فعال حرفه ای بازار مکاتبه شد، که 18 نفر به این مکاتبات پاسخ دادند. از بین 18 نفر، 10 نفر یا 56 درصد انتظار افزایش قیمت ها در این هفته را دارند، چهار نفر یا 22 درصد انتظار کاهش قیمت های بازار را داند، و جهار نفر دیگر هم معتقد  بودند به روند خنثی. فعالین حرفه ای بازار، شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران قرار داد های آتی و تحلیلگران تکنیکال می شود.

اکثر تحلیل گران انتظار دارند که بازار طلا به روند صعودی ادامه دهد، که دلیل این امر را در نوسانات بازار سهام و شک و تردید های حول اقتصاد چین می بینند.
تد اسلوپ (Ted Sloup)، استراتژیست ارشد در iiTrader به مکاتبات سایت کیتکو چنین پاسخ داد: “وقتی که بازار سهام با فروش گسترده ای روبرو می شود، طلا هم با هجوم خریداران مواجه می شود و من فکر می کنم که بازار هفته بعد هم برای طلا مثبت باشد. به نظر من حداقل یک موج صعودی دیگر برای طلا باقی مانده است.”
آدام باتن (Adam Button) از تحلیل گران بازار ارز هم معتقد است که شاید بازار در هفته بعد اندکی به تعادل برسد، اما وی پیش بینی می کند که طلا به عنوان حافظ ارزش دارایی، با تقاضای قوی بازار روبرو خواهد شد. ” آسیب های وارده به بازار های مالی احتمالا کاهش یابد اما تقاضای دارایی های حافظ ارزش همچنان در بازار باقی خواهد ماند. (تقاضای) فصلی در ماه ژانویه همچنان در بازار وجود دارد، و بایستی تا آخر این ماه، خرید طلا ادامه داشته باشد.”
در بین فعالین حرفه ای بازار، عده ای هم معتقدند که بعد از رشد ضعیف طلا، در کوتاه مدت شاهد به تعادل رسیدن بازار خواهیم بود، با این حال حتی آن دسته از تحلیلگرانی که روند نزولی را برای هفته بعدی بازار طلا پیش بینی می کنند، به این فلز گران بها خوش بین هستند.
آدریان دی (Adrian Day)، یکی از مدیران دارایی، هم گفت که هر گونه ثبات در بازار سهام می تواند فشار فروشی را برای بازار طلا بوجود آورد البته وی اشاره کرد که هرگونه ضعف در بازار های سهام، فرصتی برای خرید طلاست. ” احتمالات بازار، بیشتر به نفع رالی صعودی در شش تا هشت هفته آتی است، طبق سنت هم این فصل بازه قوی برای طلا محسوب می شود، و به دلیل تعداد بالای دستورات فروش (که با حد ضرر تبدیل به دستور خرید خواهند شد) و سرمایه گذاران غیر فعال که هنوز وارد بازار نشده اند، مطمئنا ما در موج های اصلاحی بازار اقدام به فروش نخواهیم کرد.”
کن موریسن (Ken Morrison)، نویسنده خبرنامه Morrision on the Markets هم انتظار دارد که بازار طلا اُفت کند و بعد دوباره با ورود خریداران، رشد کند. ” مسلما بازار با شک و تردید های بسیاری در هفته پیش رو مواجه خواهد بود، دقیقا همان طور که در هفته قبل هم دچار این شرایط شد. اصلاح منفی قیمت های طلا تا 1085 دلار در کوتاه مدت برای من غیر طبیعی نمیباشد، اما من معتقدم که هدف قیمتی طلا در سه ماهه اول سال در سطوح بالاتری قرار دارد.”

.

دیدگاه حرفه ای های بازار طلا- هفته دوم ژانویهدیدگاه سرمایه گذاران خرد طلا-هفته دوم ژانویه