تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

ارزیابی کیتکو از طلا در سال ۲۰۱۶

  


بازار طلا سومین سال متوالی را در محدوده منفی به پایان رساند. با این حال اگرچه اکثریت مشارکت کنندگان در ارزیابی آنلاین انتظار رشد قیمت های طلا در سال 2016 را دارند، ولی تقریبا سی درصد مشارکت کنندگان انتظار رسیدن قیمت های طلا به زیر 1000 دلار در هر اونس برای سال 2016 را پیش بینی می کنند.

در این ارزیابی علاوه بر اینکه مشارکت کنندگان روند صعودی و یا نزولی بازار طلا را پیش بینی می کنند، بلکه رنج قیمت های طلا را هم انتخاب کردند.

با اینکه نظرات مشارکت گنندگان بسیار با یکدیگر متفارت است، اما نکته جالب در این ارزیابی، عدد بالای طرفداران روند نزولی است. بیش از 1141 نفر در ارزیابی پایانی سال شرکت کردند، 373 نفر یا 33 درصد انتظار دارند که طلا در پایان سال زیر 1000 دلار در هر اونس معامله شود.

البته خبر بدی برای خریداران طلا نیست، چونکه 256 نفر یا 22 درصد هم انتظار رسیدن قیمت های طلا به بالای 1500 دلار را دارند.

سومین رنج قیمتی که بیشترین طرفدار را دارد، با 221 رای یا 19 درصد کل آرا، محدوده قیمتی مابین 1100 و 1200 دلاری است. در همین حال، 181 نفر یا 16 درصد هم اعلام کردند که انتظار دارند طلا سال را بین محدوده 1200 و 1300 دلاری به پایان برساند. 110 نفر یا 10 درصد هم معتقد بودند که طلا در بین 1300 و 1400 دلار در پایان سال بسته خواهد شد.

دیدگاه سرمایه گذاران خرد تفاوتی با نظر برخی از تحلیگران طلا که در ارزیابی های هفتگی شرکت می کنند، ندارد. گستره وسیعی از انتظارات وجود دارد، که اکثرا به دنبال کاهش قیمت های طلا به زیر 1000 دلار در نیمه اول سال هستند، اما با این حال، برخی دیگر هم انتظار دارند که در نیمه دوم سال قیمت های طلا جبران شود و به محدوده 1200 دلاری یا بالاتر از آن صعود کند.

کولین سیزینسکی، استراتژیست ارشد در CMC Markets، به مکاتبات کیتکو چنین پاسخ داد: ” من فکر می کنم که طلا می تواند در انتهای سال 2016 به درون رنج 1182 تا 1224 دلاری صعود کند، که تقریبا محدوده 1200 دلاری مورد هدف من است، که این محدوده، 38 و 50  درصد اصلاح فیبوناچی از موج نزولی سال 2014 تا کف قیمتی اخیر در بازار است.”

کن موریسن، مولف خبرنامه Morrison on the Markets، هم گفت که انتظار دارد طلا در بین محدوده 975 تا 1175 دلاری معامله شود، چونکه سرمایه گذاران نسبت به نوسانات دلار آمریکا و تنش های غیر منتظره بازار واکنش نشان خواهند داد.

کی سی چانگ (KC Chang)، اقتصادان ارشد در IHS، هم معتقد است که روند طلا در سال پیش رو خنثی و متمایل به نزولی خواهد بود، و پیش بینی می کند که قیمت ها به طور میانگین برابر 1075 دلار در هر اونس باشند، که اندکی بالاتر از قیمت های فعلی بازار است.

سایر تحلیلگران، پتانسیل زیادی را در بازار طلا مشاهده می کنند. باب تبات (Bob Tebbutt)، از مدیریت دارایی Armour Risk، گفت که ضعف دلار آمریکا می تواند بزرگترین مزیت طلا در سال 2016 باشد. وی توضیح داد که انتظار دارد دولت آمریکا و فدرال رزرو، دلار را به کف های جدیدی برسانند:

” من احساس می کنم که دلار آمریکا شروع به تضعیف شدن خواهد کرد، چونکه اوراق خزانه فدرال رزرو و (دولت) آمریکا، نشان می دهند که دلار آمریکای قوی منجر به آسیب رساندن به صادر کنندگان این کشور می شود و کسب و کارها را در این بخش از بین می برد، در حالی که صادرات بیش از 20 درصد در تولید ناخالص داخلی سهم دارد؛ در کل، من پیش بینی می کنم که بازار طلا در طول 12 ماه آتی روند مثبت باثباتی را پشت سر بگذارد و در انتها شاهد رسیدن قیمت ها به 1500 دلار در هر اونس باشیم.”

دیاگرام

دیاگرا