تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل اونس طلا ، سکه ، دلار و بازار آتی

تحلیل تکنیکی اونس طلا

اگر تحلیلهای قبل اونس وبلاگ را مطالعه کرده باشید در چند نوبت نوشتیم اگر اونس در تایم روزانه زیر1214 بسته گردد(ملاک ما فقط بسته شدن نرخ در تایم روزانه میباشد) هدف اونس طلا حمایت 1181 میباشد که این اتفاق روی داد و اونس طلا تا 1183 کاهش و حمایت فوق باعث افزایش مجدد گردید و الان اونس در محدوده 1210 میباشد.

اونس در حال حاضر سه حمایت و مقاومت اساسی دارد که به شرح زیر است .

اعداد 1181 و 1214 و 1241 

ابتدا میپردازیم به حمایت قدرتمند 1181

با صراحت میگوییم اونس اگر زیر 1181 در تایم روزانه بسته گردد فاتحه اونس طلا خونده است و شاهد ریزش های مکرر اساسی خواهیم بود . ولی تا زمانی که بالای 1181 میباشد میتوان به صعود امیدوار بود. 

سپس مقاومت 1214 میباشد که به نظر ما بسته شدن در تایم روزانه بالای این عدد ریزش اونس خاتمه یافته و میتواند بصورت رنج بین اعداد 1214 تا 1241 بازی های ممتد نماید و شکست 1214 دلیلی برای صعود نخواهد بود.

مقاومت 1241 مقاومتی میباشد که اونس طلا با شکست عدد فوق بصورت یک گاو سرکش اهداف 1296 و 1339 را خواهد داشت.

تحلیل بنیادی اونس طلا

با بررسی به سوابق قیمتی اونس طلا در چند ناحیه از جهان از جمله ژاپن و ایران و اروپا و آمریکا نتیجه میگیریم که اونس طلا از تاریخ 2011/8/24 در زمانی که اونس در محدوده 1900 دلار بوده است با توجه به ارزش واحد پولی کشورهای ذکر شده مورد بررسی و قاره اروپا ، هر زمان اونس افزایش داشته است در کشورهای مورد بررسی قیمت طلا هم افزایش داشته است و هرزمان که اونس کاهش داشته است قیمت طلا در کشورهای مورد بررسی هم نسبت به ارزش واحد پولی کشور کاهش داشته است و نسبت افزایش و کاهش قیمت در همه کشورها تقریبا" یکسان و با اختلاف جزئی بوده است و این اتفاقات تا حدود یک ماه قبل بصورت مستمر بوقوع پیوسته است.

ولی از حدود یک ماه قبل این اتفاق بوقوع نپیوسته و ما شاهد افزایش ارزش دلار نسبت به واحد پولی کشور ها بوده ایم و شاهد کاهش قیمت طلا نسبت به دلار فقط.

اگر یک بررسی اجمالی به قیمت طلا در جهان داشته باشیم و همینطور کسورهای مورد بررسی از جمله کشور خودمان به این نتیجه میرسیم که نه تنها طلا کاهش پیدا نکرده است بلکه در همه کشور ها افزایش هم پیدا کرده است بجز آمریکا و در آمریکا با توجه به افزایش ارزش پول دلار هم کاهشی نبوده است و بلکه در آمریکا هم قیمت طلا افزایش پیدا کرده است این مسئله را میتوان نسبت افزایش ارزش طلا را در مقابل دلار در اکسل و با محاسبات ریاضی بدست آورد.

برای مفهوم بودن یک مثال فرضی میزنم.

فرضا" حدود یک ماه قبل در آمریکاما 100 دلار میدادیم 100 عدد موز میخریدم و در همان زمان 100 دلا میدادیم و 100 گرم طلا میخریدیم .حال فرضا" پول ما معادل 10% افزایش پیدا کرده است حال 100 دلار میدهیم و 110 عدد موز میخریم اگر قیمت طلا هم مثل موز در این مدت یک ماه ثابت بوده باشد میباید با 100 دلار 110 گرم طلا خرید و اگر قیمت طلا افزایش پیدا کرده باشد دیگر با 100دلار 110 گرم طلا نخواهند داد و مثلا" 108 گرم طلا میتوان خرید و همین اتفاق در آمریکا افتاده و قیمت طلا نسبت به افزایش ارزش دلار نه تنها کاهش نیافته است بلکه افزایش هم داشته است.

نظر این وبلاگ به افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک خواهد بود.

تحلیل بنیادی نرخ دلار

در مورد دلار تحلیلهای جامعی ارائه دادیم میتوانید در سوابق وبلاگ در بخش دسته ها مطالعه نمایید.و فقط الان نرخ دلار در بازار در همان محدوده نرخ دلار واقعی میباشد و این نرخ همه ماهه میباید معادل 101.9% درصد اضافه گردد و ننرخ بدست آمده نرخ واقعی خواهد بود و تا زمانی که بانک نرخ را شناور ننماید نرخ بازار آزاد میباید حدود 10% بالاتر از نرخ واقعی باشد.  قبلا" هم توضیح دادیم بانک اگر با نرخ واقعی ارز را شناور نماید همیشه باید دنباله رو بازار باشد .(معادل 1.9 اضافه برای هر ماه)

سوابق را مطالعه کنید همه چیز توضیح داده شده است