تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل اونس طلا ( بیزینس لاین)

 

 bfc: تازه ترین تحلیل بیزینس لاین نشان می دهد که با توجه به بررسی تحولات اقتصادی جهان به خصوص آمریکا و منطقه یورو احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.

 به نقل از سایت طلا،بیزینس لاین، نگرانی های زیادی وجود دارد که اگر قیمت طلا به کمتر از 1200 دلار در هر اونس برسد تولید بسیاری از معادن جهان با کاهش شدیدی روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش برخی تحلیلگران بر این باورند که هزینه تولید طلا هم اکنون به بیش از 1350 دلار در هر اونس رسیده است. علی رغم انتشار اخبار مربوط به حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه قیمت طلا افزایش چندانی نداشته و این خطر وجود دارد که به کمتر از 1200 دلار برسد.

میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز همچنان روندی نزولی دارد و طی هفته گذشته به کمتر از 773 تن رسیده است. شاخص ارزش دلار نیز تحت تاثیر انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا با افزایش چشمگیری روبرو شده است.

فروش مسکن در آمریکا طی ماه اوت به بالاترین حد خود در 6 سال اخیر رسیده است. رشد اقتصادی آمریکا نیز در سه ماه دوم امسال به بیش از 4.6 درصد رسیده که این رقم در دو سال و نیم اخیر بی سابقه بوده است.

رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال با کاهش 2.1 درصدی روبرو شده بود. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در روزهای آینده به شدت تحت تاثیر تحولات مربوط به سوریه و شاخص ارزش دلار خواهد بود.

برخی کارشناسان اقتصادی نیز بر این باورند که قیمت طلا از سطح کنونی خود کاهش بیشتری نخواهد داشت چرا که از یک سو با توجه به هزینه 1330 تا 1350 دلاری برای تولید هر اونس طلا ادامه روند نزولی قیمت طلا می تواند فعالیت بسیاری از معادن جهان را تعطیل کند و دلیل دوم هم این است که ادامه روند صعودی ارزش دلار به ضرر صادرات آمریکا خواهد بود و ظاهرا مقام های فدرال رزرو اجازه ادامه روند صعودی ارزش دلار را نخواهند داد.

تحلیل تکنیکال نیز نشان می دهد که اگر قیمت طلا به کمتر از 1207 دلار برسد به زودی سطح 1200 دلاری را نیز تجربه خواهد کرد.

اگر سطح حمایتی 1200 دلاری نیز شکسته شود قیمت طلا به زودی به 1180 دلار و سپس 1050 دلار خواهد رسید.

سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت بین 1220 تا 1230 دلار خواهد بود.