تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

خیز طلا برای صعود بیشتر در هفته جاری

 

bfc: تحلیلگران جهانی پیش بینی کردند قیمت جهانی طلا هفته جاری با توجه به لحن ملایم سیاستگذاران پولی آمریکا و ادامه خشونت در عراق که تقاضا برای این فلز گرانبها به عنوان پناه مطمئن سرمایه را افزایش می‌دهد، آماده صعود بیشتری است.

طلا و نقره هفته گذشته بزرگ‌ترین رشد قیمت هفتگی در بیش از سه ماه گذشته را پشت سر گذاشتند و به ترتیب به بالای 1300 و 20 دلار صعود کردند. طلا پنج شنبه گذشته از تنش‌های ژئوپلیتیکی و دلار ضعیف‌تر سود برد و بزرگ‌ترین رشد قیمت یک روزه در 9 ماه گذشته را تجربه کرد. این صعود چشمگیر یک روزه پس از انتشار بیانیه نشست سیاسگذاری بانک مرکزی آمریکا روی داد که نشان داد قوی‌ترین بانک مرکزی جهان با وجود رشد اقتصادی و صعود تورم، هنوز آماده تحکیم بیشتر سیاست پولی نیست و قصد دارد برای مدت قابل ملاحظه ای نرخ‌های بهره را نزدیک به صفر نگه دارد. رشد قیمت اخیر طلا خبر خوبی برای سرمایه گذاران فلزات ارزشمند بود که سال گذشته با سقوط 28 درصدی این فلز روبرو شدند. معامله‌گران خواهان ماندن طلا بالای سطح روانی مهم 1300 دلار در هر اونس هستند. این فلز گرانبها پس از شروع قوی‌تر در سال 2014 و صعود از حدود 1200 به 1400 دلار در هر اونس، در دو ماه گذشته پایین 1300 دلار معامله شده بود زیرا بهبود اقتصاد جهانی، قوت گرفتن بازارهای سهام و دلار قوی آمریکا، جذابیت طلا و نقره را در مقایسه با دارایی‌های دیگر کاهش داده بود. 

سرمایه گذاران غربی در صندوق‌های سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در سال جاری میلادی همچنان به فروش دارایی‌هایشان ادامه داده اند اما این روند نسبت به سال گذشته کندتر شده ست. انتظار می‌رود تقاضا برای شمش، سکه و جواهرات طلا در چین که سال گذشته به رکورد بالایی رسید و از سقوط بیشتر قیمت طلا جلوگیری کرد، در سال 2014 اندکی ضعیف‌تر شود. بر اساس گزارش اینترنشنال بیزنس تایمز، در نظرسنجی طلای کیتکو از میان 26 تحلیلگر، 18 نفر افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کرده اند در حالیکه شش نفر انتظار کاهش قیمت را دارند و دو نفر قیمت طلا را ثابت می‌بینند. قیمت هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار کامکس نیویورک در معاملات پایان هفته گذشته 1316 دلار بود. این فلز گرانبها هفته گذشته 3.3 درصد صعود کرد.