تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز
تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل تکنیکال ، فارکس ، طلا ، ارز

تحلیل کارشناسان از روند آتی قیمت طلا

  bfc: برخی تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که کاهش رشد اقتصادی جهان و ادامه تنش های سیاسی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا در ماه های آینده خواهد داشت.
به نقل از گلدسیلور ورلد، هفته گذشته قیمت طلا تحت تاثیر گزارش بانک جهانی در خصوص کاهش احتمالی رشد اقتصادی جهان در سال 2014 میلادی با افزایش نسبی روبرو شد و بحران عراق و پیشروی های داعش در شمال این کشور نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.
بر اساس این گزارش به نظر می رسد عملکرد ضعیف و نگران کننده اقتصاد آمریکا و سایر کشورهای صنعتی جهان در سال 2014 میلادی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده خواهد داشت.
برخی کارشناسان اقتصادی نیز معتقدند تشدید بحران اوکراین نیز می تواند عامل مهمی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا در هفته های آینده باشد. قطع صادرات گاز روسیه به اوکراین و تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های جدید ضد مسکو می تواند تحولات در روابط روسیه و غرب را دستخوش اتفاقات تازه ای کند.
علی رغم اجرای سیاست های محرک پولی از سوی آمریکا، اروپا، انگلیس و ژاپن جهان صنعتی هنوز با رشد و رونق اقتصادی باثبات و پایدار روبرو نشده است.
بانک جهانی پیش بینی کرده است رشد اقتصادی جهان امسال به 2.8 درصد خواهد رسید که این رقم نسبت به گزارش قبلی بیش از 0.4 درصد کاهش داشته است.
رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه و نوظهور نیز امسال به کمتر از 4.8 درصد خواهد رسید. این رقم در گزارش ژانویه بانک جهانی بیش از 5.3 درصد پیش بینی شده بود.
تحلیلگران بازار طلا همچنین معتقدند برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت.
سرمایه گذاران بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در پایان نشست خود بار دیگر بخش دیگری از محرک پولی را کاهش خواهد داد. هنوز چشم انداز وضعیت نرخ بهره آمریکا مشخص نیست.
فدرال رزرو در 4 نشست قبلی خود 40 میلیارد دلار از محرک پولی را کاهش داده است. افزایش نرخ بهره آمریکا نیز تا اواسط سال 2015 میلادی بعید به نظر می رسد. افزایش نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار و کاهش تقاضا و قیمت طلا خواهد شد.
از سوی دیگر تشدید بحران عراق و درگیری های داخلی این کشور نیز می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته باشد. وضعیت اوکراین نیز به شدت متشنج است و افزایش تنش ها و درگیری ها در شرق این کشور نیز می تواند بر روند تحولات قیمت طلا تاثیرگذار باشد.
تحلیلگران بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در شرایط کنونی 1280 دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح احتمال افزایش بیشتر قیمت طلا وجود دارد.